ARABIC GUM POWDER UNTUK PESAKIT BUAH PINGGANG KRONIK

ARABIC GUM POWDER UNTUK PESAKIT BUAH PINGGANG KRONIK - Aku pernah baca pasal Arabic Gum atau Getah Arab yang elok untuk pesakit buah pinggang kronik macam aku. Awalnya aku rasa sumber untuk mendapatkan gam arab agak susah. Tapi rupanya senang je, kat Malaysia pun ada. Haha ! Nampak sangat kan aku tak rajin nak buat research?


Aku find out yang member alam maya aku dekat Facebook ada jual Arabic Gum ni. Mula-mula aku buat tak kisah jugak tapi rasa macam nak try pulak sebab Arabic Gum ni macam highlight yang Arabic Gum ni membantu pesakit buah pinggang kronik (End Stage Renal Failure) macam aku. Walaupun kekadang aku dah give-up nak cuba apa-apa jenis makanan sampingan bagai ni, aku tetap berniat nak mencuba, lagi-lagi ianya salah satu makanan sunnah.

Arabic Gum atau Al-Manna ini adalah sejenis getah berbentuk kristal yang keluar dari pohon Acacia Senegal dan Acacia Sayel. Ianya banyak terdapat di Negara Sudan.


Aku baru je consume untuk beberapa hari. Alhamdulillah, selera makan aku yang mati bebaru ni, datang kembali. Bagi aku rasa Arabic Gum ni sedap bila dibancuh dengan madu. Aku guna Madu Tualang yang beli kat Cameron Highland 2 tahun lepas.

Kalau ada peningkatan dari segi kesihatan aku, aku update ye? Semoga ikhtiar aku yang ini mendatangkan perubahan dan menjadikan tubuh aku makin sihat.

Ameen.......

1 comment:

  1. SYUKUR ALHAMDULILLAH KALAU TMBH SHT TERUSLAH GUNAKANNYA SYA

    ReplyDelete

Powered by Blogger.