BERKONGSI ILMU DAN REZEKI AMALAN MULIA

11:01 AM
BERKONGSI ILMU DAN REZEKI AMALAN MULIA - Assalamualaikum wbt. Salam Jumaat. Semoga hari-hari kita seterusnya sentiasa diberkati. Aku terdetik nak berkongsi tentang perkongsian ilmu dan rezeki. Ada antara kita hanya suka 'menyimpan' rezeki dan ilmu hanya untuk dia. Sedangkan semuanya milik Allah SWT.

BAB ILMU
Alhamdulillah, sepanjang aku menjadi blogger, ramai blogger-blogger berpangkat 'kakak' yang sudi memberi aku ilmu. Dari ilmu yang mereka curahkan pada aku, rezeki aku bertambah. Mereka tidak kedekut langsung. Semoga pahala mencurah-curah pada mereka yang tidak kedekut ilmu ini.

Yang kedua, aku sangat mengkagumi etika Maklang aku, Puan Mahanom Mohammad. Walaupun dulu aku ada krisis dengan dia, tetapi dia banyak membantu aku. Dia suka berkongsi ilmu bermanfaat mengenai storytelling  atau penulisan pada aku. Aku bersyukur Allah SWT hantar orang-orang begini pada aku.

Untuk pengetahuan, yang memberi aku ilmu adalah orang-orang yang sentiasa tak sependapat dengan aku. Tapi aku terima, sebab aku percaya semua ada hikmah.


BAB REZEKI
Seorang blogger, sentiasa membantu aku. Walaupun pageview aku takdelah kencang sangat, tapi dia tidak lokek berkongsi rezeki. Dia tahu aku susah untuk kerja, maka dia sentiasa memberi aku ruang andai dia ada 'job'.

Semoga Allah SWT sentiasa memuliakan mereka-mereka yang banyak membantu dalam berkongsi ilmu dan rezeki pada aku, juga orang-orang yang memerlukan.

Sekian.

1 comment:

  1. assalamualaikum auni
    lama akak tak singgah sini =)

    ada orang pernah kata pada akak
    kita tak akan bodoh hanya kerana berkongsi ilmu
    begitu juga dengan rezeki

    lagi satu, tak sependapat tak bermakna tak concern
    kita semua memandang sesuatu dalam sudut berbeza
    itu yang menjadikan setiap di antara kita unik ;)
    so rai kan sahaja perbezaan itu

    terbebel panjang pula. haha
    apapun nice sharing ;)

    ReplyDelete

Powered by Blogger.