Lazada Malaysia

RESEPI IKAN BILIS MASAK KICAP

10:03 AM

RESEPI IKAN BILIS MASAK KICAP - Dulu menu ni aku buat untuk sahur dengan tuan suami... masa tu dia tak kerja... Tapi tahun ni dia kerja so dia malas nak turun bawah sahur, so aku bancuhkan dia milo @ nescafe, makan roti je.. Itu je pun dia nak... Memang jenis tak suka isi perut pepagi tuan suami ni...

Selain lauk sahur, ni kira lauk paling malas laaa kiranya kau lapar tapi terpaksa masak... hihi.... Selamat mencuba resepi hakakkk yang simple ni... Sedap bagitau hakakkk... Tak sedap bebuat tak kenal hakakkk ye... eh?

10906572 394182170741415 3129731018081933087 n


RESEPI - IKAN BILIS MASAK KICAP
Bahan-bahannya :-
2 genggam ikan bilis 
2 labu bawang besar - hiris kasar 
Cili api - ikut suka banyak mana 
Sedikit serbuk belacan 
Kicap manis secukup rasa 
2 biji limau kasturi - diambil jusnya.. 

Cara-caranya :-
Senang je nak buat... goreng ikan bilis agak2 garing, masukkan belacan, bawang besar, dengan cili api lepas tu tumis sampai bawang layu, masukkan kicap, tutup api & masukkan jus limau kasturi. Makan dengan nasik panas..

Senang ke susah?? hee ~

Seorang Gadis Marhaenis,
-Tunsha-

You Might Also Like

8 cayang gojesss !

  1. ai rajin buat tapi tak letak serbuk belacan tu ..sedap hoi mkn gini .... pedas2 lg besh

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku peminat belacan... sampai masak lemak cili api pun kuletak belacan....

      Delete
  2. salam ramadan sha...resepi mudah tapi sedap tu.

    ReplyDelete
  3. Simple yang macam nilah yang sedap. Entahlah kali ni berpuasa, keinginan pun yang simple-simple aje. Yang complicated tu tak boleh nak masuk sangat bulan puasa ni!

    ReplyDelete
    Replies
    1. slalunya kak MD, kalau complicated ni mama auni yang rajin masak... ni dok dengan mertua memang simple je lauknya... nasik je laa kekdahnya... haha

      Delete

Terima kasih sudi komen. Setiap komen dari pembaca adalah hak milik pembaca. Penulis tidak akan bertanggungjawab jika ada sebarang komen berunsur provokasi atau kata-kata kesat.