Lazada Malaysia

Puas Dapat "Surprise"kan Mama !

6:57 AM

10906145 377220912449047 3447903878505026380 n

Mama seorang anak yatim piatu.. Kepada abah, anak2 dan keluarga abah laa tempat dia menumpang kasih sayang selain dari Maklong... Aku pulak sebagai anak sulung yang agak jobless, tak mampu nak buat apa2 sangat untuk happykan mama..
.
.
Semalam, hari ulangtahun kelahiran Mama... Malam sebelumnya, aku whatsapp adik2 suruh buat surprise... Yela, aku takde kat Rawang, since tuan suami kerja ni.. tak dapat laaa aku nak balik sana... Aku memang niat nak buat surprise kat mama, tapi plan tak pernah jadi..
.
.
After whatsapp adik2, masing2 bagi alasan penat etc. Aku kecewa jugaklaa time tu... Makin kecewa sebab aku tak mampu nak buat apa2... Sekadar wish dalam whatsapp je... Aku sangka SURPRISE yang aku cadangkan kat adik2 tak jadi..
.
.
Tapi semalam, diam2 depa ikut plan kakwe depa ni.. sorangpun tak habaqmai kat aku.. Nasib aku tanya Aboy... Itupun lepas mama whatsapp , merajuk sebab takde orang makan nasik yang dia masak.... Maaf, mama aku memang sensitive.. Live with one kidney is not easy by the way... Well, Aboy terlepas cakap kat aku, Adib ada beli kek...
.
.
Cadangnya nak surprise masa makan kat luar... Tapi sebab mama kemain merajuk, dia takmau makan kat luar, sanggup berlapar.. tido awal... Tapi, hati dia berbunga2 lepas adik2 nyanyi lagu HAPPY BIRTHDAY kat dia... Berambu ayaqmata baqhangggg.... Itulah pertama kali surprise dia dapat, pada umur 51 tahun !
.
.
Walaupun aku takde disisi, aku bahagia tengok plan untuk surprisekan mama, MENJADI... Bahagia tengok muka mama yang happy + airmata sebab dapat surprise... Just wishing that I am there... :) Alhamdulillah, segala planning berjalan lancar, walaupun --- tak berapa nak jadi.. Untung ada PLAN B... haha !

Seorang Gadis Marhaenis,
-Tunsha-

You Might Also Like

5 cayang gojesss !

  1. biasa la tuuu...kadang adik beradik bukan jenis minat nak surprise macam kita...dorang malas nak plan sbnrnyaa..hahahah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan?? Sha sebab takde duit lagi, so nak surprise pun tak mampu... Maka cadangkan kat adik2 laaa sebab diorang tinggal dengan mama ^_^

      Delete
  2. Mahu tak sedih bila anak-anak ingat tarikh lahir. Kalau takda hadiah pun takpa. Kasihan kat mama sampai merajuk-rajuk ya. Mesti hatinya syahdu sangat bila anak-anak buat surprise macam tu!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tula, adik Sha yang lelaki sorang tu takde laaa pulak wish birthday... dia boleh plan dengan wife dia jangan wish dulu... Tak pepasal pulak mama makin sensitif.... Memang syahdu laa sampai berairmata.... hihi...

      Delete
  3. mama tu sedih satu sebab birthday dia
    pastu dah ler birthday dia, dia maska takde orang nak makan
    tu yang touching agaknya
    mujur ada suprise gitu...terubatlah rasa

    mak-mak ni biasanya gitulah
    kadang bukan nak apa-apa dari anak2
    sebab dia sendiri sedar kekurangan anak-anak dia
    berikan dia kebahagian dah cukup sebenarnya =)

    ReplyDelete

Terima kasih sudi komen. Setiap komen dari pembaca adalah hak milik pembaca. Penulis tidak akan bertanggungjawab jika ada sebarang komen berunsur provokasi atau kata-kata kesat.