KALAU DAH REZEKI DAH TUA PUN BOLEH BERANAK!

8:55 PM
KALAU DAH REZEKI DAH TUA PUN BOLEH BERANAK! - Suka pulak baca cerita macam ni. Bagi aku, ianya satu inspirasi dan ianya tidak mustahil. Kun fayakun. Tak kisahlah kau dari bangsa dan agama apa sekalipun.

Macam kes berlaku dekat Amritsar, Punjab ni, kalau kita tengok dia seorang wanita yang bergelar nenek je pun. Umur dia dah 73 tahun dan dia dah 46 tahun berkahwin tanpa kehadiran zuriat. Aku yang baru 4 tahun ni pun dah meroyan, depa rilekssss je 46 tahun takde anak.

Tapi ada seorang doktor ni kesian kat depa suami isteri, so doktor ni cadangkan depa buat rawatan IVF. Suami dia yang berumur 80 tahun bernama Mohinder Singh Gill pun setuju mereka menerima rawatan tersebut. Hasil rawatan IVF, wanita yang bernama Daljinder Kaur ini berjaya mengandung dan melahirkan anak pertamanya yang diberi nama Armaan pada 19 April 2016.


Aku sangat impress dengan cerita macam ni tau. Aku baru update status kat Facebook berunsur perkara berkaitan anak ni jugak. Walaupun aku dah move-on, ada jugak laa kekadang keinginan nak anak tu. Tapi perancangan Allah SWT itu hebat. Mungkin rezeki aku pada sesuatu yang lain, kan? Mana tahu dapat buah pinggang baru ke? Kan kan kan?

So, pada korang yang sedih sebab takde anak tu, kalau korang normal dan sihat, cuba ambil masa untuk gembirakan diri korang. Makcik-makcik bawang memang takkan habis bertanya pasal anak, dah korang pun janganlah asyik nak emosi je. Buang masa.

Kbai.

3 comments:

  1. ALLAH BERKUASA ATAS SEGALANYA...DOA BNYK2 SYA

    ReplyDelete
  2. rezeki di tgn Allah, kan.
    kita usaha.
    kita doa. in shaa Allah...
    kalau jaga kesihatan, tak salah kot pregnen dan bersalin di usia emas :)

    ReplyDelete

Powered by Blogger.