TENDANG MAK SENDIRI SEBAB TAK DAPAT MAIN HANDPHONE

TENDANG MAK SENDIRI SEBAB TAK DAPAT MAIN HANDPHONE - Bebudak sekarang ni kadang-kadang overacting jugak. Lagi-lagi bila hidup dalam zaman media sosial ni, takde rasa bersalah pun kalau herdik mak sendiri. Aku dulu tak puas hati dengan mak pun diam-diam je, paling tak mengadu dengan kawan. Tapi takdelah sampai membabi-butakan mak aku.

Aku tak boleh hadam bila seorang budak yang tak dapat main handphone mak dia pun sanggup tendang mak dia. Dengan nenek dia sekali kena terajang dengan budak seawal umur 9 tahun ni.


Kejadian macam ni hampir sama berlaku depan mata aku. Bila mak dia tak ikut cakap dia, dipukulnya pulak mak dia tu. Memanglah budak kecik tak faham bahasa, tapi didikan awal tu perlu. Kalau tak, jadi macam Anakku Sazali la kekdahnya.

Sekian.

No comments:

Powered by Blogger.