Lazada Malaysia

MUTIARA DI HATI #2

8:40 PM

81156c6daa5c760f16e496f6df82dda1

Allah knows
WHAT
is the best for you and
WHEN
it's best for you
to have it.

.
.
.

Walaupun aku bukanlah pentaksub kepada agama, berteka-teki tentang Islam, tapi cuma satu...
.
.
AKU--- percaya dengan Qada & Qadar yang Allah SWT tulis...
Jalan-NYA terperinci tanpa aku tahu apakah dia... 
.
.
Kejahatan dosa yang aku lakukan adalah kerana kehendak aku... Tapi aku masih percaya...
--- segala KEBAIKAN yang datang itu kerana Allah SWT sayangkan aku....
.
.
Kerana terlalu penat mengeluh dan menunggu, sehingga aku cuba berputus asa... sehingga sang suami memberi peransang dan kata2 --- "Sayang, Allah taala benci sesiapa yang putus asa..."
.
.
.. Dan ketika aku hampir lena dan hampir membenci Tuhan, DIA terus membuka mata... Seolah berbisik, --- "AKU ADA DI MANA2 "...

Dan hari ini buktinya, DIA membuka jalan untuk suami... Mencari rezeki halal untuk menyuapkan aku sebutir nasi... Kami berniat tidak mahu susahkan sesiapa... Kami tidak mahu dipandang sebagai dhoif lagi... Selagi berkudrat, kami cuba....

Dan ALLAH SWT Maha Tahu,
APA YANG TERBAIK BUAT HAMBA-NYA :')

Seorang Gadis Gojes,
-Tunsha-

You Might Also Like

2 cayang gojesss !

  1. Moga dimurahkan rezeki dan dimudahkan segala urusan....aamiin..aamiin

    ReplyDelete
  2. Saat kita merancang, Allah jugak merancang. Tapi, 'rancangan' Allah adalah yang terbaik buat kita. Terimalah dengan hati terbuka dan redha walaupun kdgkala ia amat pahit utk kita telan. Segalanya pasti ada hikmah....

    ReplyDelete

Terima kasih sudi komen. Setiap komen dari pembaca adalah hak milik pembaca. Penulis tidak akan bertanggungjawab jika ada sebarang komen berunsur provokasi atau kata-kata kesat.