Lazada Malaysia

Sebab Aku Benci Melayu Walaupun Aku Melayu

11:47 PM


RACIST !

Betul laa tu, cakap apa saja... Aku akui aku racist.... Aku seorang yang dilahirkan sebagai Melayu.. Berkahwin dengan seorang lelaki yang ibunya seorang Cina.. Tiada apa yang pelik pun pasal kisah aku ni.. Cuma sakit hati dengan kaum sendiri yang busuk hati...

Aku tak tahu nak describe tapi banyak kali jugak terkena --- 

Terbaru, tuan suami pergi interview.. Cina yang offer... well, tuan suami memang cari company Cina yang lebihkan pengalaman dari degree segala bagai... So takde laa banyak sangat cekadaknya... Plus, tuan suami ada pengalaman more than 10 years so dia tak ambik pusing pasal company yang sibuk nak tengok ijazah semata...

Sampai je hari interview -- Yang interview tuan suami adalah seorang perempuan muda sebaya aku (26 tahun) .. MELAYU ... Apa yang aku kesalkan, dia bagitau bos dia (Cina yang offer tuan suami) , yang suami tak datang interview... perghhhhhhhhh

KESAL, TERKILAN semua ada... Dah laaa pergi interview abah yang hantar... Lepas tu dah laaa tuan suami OKU.... Lepas tu tunggu lama.... DEPA BOLEH KATA DIA TAK DATANG??

Apa yang buat kami marah sebab awalnya dia cakap kat tuan suami, dia set-kan another interview, mean, dengan bos besar.... But then, balik rumah... Puan Bos boleh pulak whatsapp tuan suami dok cakap tuan suami tak datang interview... Sakitnya tuh disitu dan disini... Sebab memang berharappppppp sangat ! Dari pengalaman tuan suami, dia MAMPU ! 

Benci Melayu Tak Bermakna ANTI MELAYU... Kecuali untuk mereka yang membaca dalam nada emosi.. ^_^

Aku taip sebab luahan, nak bash aku silakan. Aku tak marah, komen hak semua..

Cheers.

You Might Also Like

3 cayang gojesss !

  1. Kau menambahkan kuota kebencian itu. Aku ingatkan teruk sangat la kena. Muhasabah la diri dulu. Buat mcmn sekalipun, kau ni jenis manusia yg tak reti nak bersyukur. Esok lusa, org melayu tolong...ko ckp melayu baik, kalau bangla tolong ko...bangla baik, kalau sorg kwn india ko (kalau ada la) pinjam duit tak bayar...habis semua org india kau kutuk.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah publish pun komen kau ... hak kau ler nak komen apa anon. benda kecik bagi ngko, besar bagi kami... melibatkan amanah.... 😌😌 lagipun hak aku untuk menulis... sekian....

      Delete
  2. X kan kuo komen ku itu!

    ReplyDelete

Terima kasih sudi komen. Setiap komen dari pembaca adalah hak milik pembaca. Penulis tidak akan bertanggungjawab jika ada sebarang komen berunsur provokasi atau kata-kata kesat.